Search

ابتدای راه

ابتدای راه

ابتدای راه

دوربین مداربسته برند CNB

اولین پروژه‌ی ما یک کارخانه‌ی کاشی و سرامیک در منطقه‌ی کوه سفید قم بود.

سال ۱۳۸۴ که برای کارآموزی ترم آخر با چند همکلاسی دانشگاه وارد این پروژه شدیم، همه‌ی افرادی که در این پروژه بودند هنوز هم در این شغل هستند؛ هر کدام برای خودشان رزومه‌ای دارند و چندین مشتری ثابت و وفادار جمع کرده‌اند.

برای مشتری‌های ثابت تا به حال حدود سه بار دوربین‌های نصب شده را با تکنولوژی به روز جایگزین کرده‌ایم؛ اوایل برند CNB کره نصب می‌کردیم بعد هم برندهایی مثل AVTECH، ورتینا، یونیویو، مایلسایت و ویدئوپارک

برندCNB  را از یه مغازه در طبقه‌ی اول پاساژ نادری انتهای راهرو خرید می‌کردم.

مشکلات

مشکلات در نصب و بروز رسانی
مجتمع تجاری نادری در استان تهران

این تغییر برند باعث ایجاد مشکلاتی شده است از قبیل این که مشتری اگر چند شعبه داشته باشه برای کنترل سیستم باید اپلیکیشن‌های متفاوتی را روی گوشی نصب کند و حتی کارمندان این شرکت‌ها کمی طول میکشه تا یاد بگیرند با برند جدید کنار بیایند.

در مورد دوربین‌های تحت شبکه که دوربین نیز پسورد جدا لازم دارد با گذشت چند سال و جایگزین شدن نصاب‌ها ممکن است در ارائه‌ی خدمات دچار مشکل و هزینه بیشتر شویم.

در این روایت می‌خواهم بگویم اگه تازه وارد این صنف شده‌اید و قصد دارید به مدت طولانی در این شغل بمانید بهتر است با گذشت زمان از یک برند ثابت استفاده کنید ویا حداقل دستگاه‌های ضبط استفاده شده در پروژه‌ها همیشه از یک برند باشند تا در ارائه‌ی خدمات در بلند مدت زمان کمتری را صرف کنید و البته همه‌ی اطلاعات را در یک حافظه‌ی دیجیتال دقیق یادداشت کنید.

بعد از 10 سال شما نه تنها درگیر پروژه‌های جدید خواهید شد بلکه باید به صدها پروژه‌ی قبلی هم خدمات بدهید و اگر در گذر زمان همه‌ی موارد را به درستی یادداشت و رعایت کرده باشید حتما می‌توانید از رقبا پیشی گرفته و زمانی که بقیه درگیر کارهای تعمیری و خدمات خرد هستند شما وارد بازارهای جدید شده یا بازارهای جدیدی ایجاد کنید.

در این چند سال تنها اشتباه فاحشی که ما انجام داده‌یم استفاده از دوربین‌های AHD بود و زمان و اعتبار زیادی از ما صرف خدمات و راضی نگه داشتن این مشتریان شده.

در مورد شرکت های این صنف هم مصداق دارد؛ آن دسته از شرکت‌ها که هر سال برندهای جدیدی اضافه می‌کنند، نمی‌توانند به درستی خدمات دهند و همین که کارمندان شرکت یا مشتریان دائمی به پارت نامبر و شیوه‌ی بازاریابی محصول آشنا می‌شوند باید تمرکز و انرژی خودشان را روی محصول جدید بگذارند.

مثل شرکت ایمن تصویر ردکا، سپید سیستم یا عرش گستر و در مقابل شرکت‌هایی که روی یک برند تمرکز دارند مثل: فناوران امن یاشار، دیدافزار سیستم و بازرگانی کنکاش

به دست آوردن تجربه

آرایش رک
آرایش تمیز و زیبای رک

به عنوان یه نصاب تست برندهای دیگر خوب است ولی در نهایت متوجه می‌شوید که برندهای اصلی چینی تفاوت چندانی با هم ندارند و اگر شما با دو یا سه برند اصلی بتوانید ارتباط بگیرید در بلند مدت مشکلی در کار و نصب دیگر برندها نخواهید داشت و با وجود و لطف گوگل خیلی هم لازم نیست که همه‌ی موارد را در ذهن داشته باشید.

ثبات شما در یک برند باعث جذب بیشتر و بهتر مشتری خواهد شد حتی اگر آن برند گران‌تر از دیگر برندهای عرف در بازار باشد.

آیا نصاب‌ها و فروشنده‌های تخصصی دزدگیرهای پارادکس، AVS، ستل و پایرونیکس بیشتر و بهتر درآمد دارند یا فروشنده‌ای که هر روز با یک برند تازه سبز شده پیش می‌روند.

حسین سلگی
دسته‌بندی:
لینک کوتاه
برچسب‌ها
آخرین مقالات

فهرست مطالب