Search

آموزش تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن مدل DS-2CD3625G0-IZSUHK

آموزش تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن

مرحله اول) تنظیمات بزرگنمایی

آموزش تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن

ابتدا با نوشتن آی‌پی دوربین درون مرورگر خود سپس با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد منوی وب دوربین هایک‌ویژن خود شوید تا آموزش تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن را با یکدیگر پیش برده و آن‌را فرا گیرید.

تنظیمات زوم دوربین هایک‌ویژن

بعد وارد شدن به منوی تحت وب دوربین با استفاده از دکمه زوم که در تصویر بالا مشخص شده، دوربین را تا حدی زوم نمایید که پلاک خودروها به صورت متمرکز در تصویر مورد نمایش قرار گیرد.

قسمت پیکربندی دوربین هایک‌ویژن

بعد از تمام شدن تنظیمات بزرگنمایی (زوم) دوربین با استفاده از گزینه Configuration وارد قسمت پیکربندی دوربین هایک‌ویژن خود شوید.

مرحله دوم) تنظیمات ساعت و رزولوشن

تنظیمات ساعت و رزولوشن هایک‌ویژن

از بخش سمت چپ از منوی System زیرمنوی System Settings و تب Time Settings گزینه‌یSync. with computer time را انتخاب کنید تا ساعت دوربین هایک‌ویژن شما با ساعت کامپیوتر شما هماهنگ شود و در آخر حتما بر روی گزینه Save کلید نمایید تا تنظیمات بر روی دوربین شما اعمال شود.

تنظیمات فریم هایک‌ویژن

بعد از تنظیم ساعت دوربین، از بخش سمت چپ بر روی Video/Audio کلیک نمایید و تنظیمات فریم را بر روی ۵۰ فریم در ثانیه قرار دهید همچنین شما می‌توانید تنظیمات دیگر موجود در این بخش را بنا به نیاز خود تغییر داده ویا آن‌ها را به صورت پیش‌فرض خود رها کنید و گزینه Save را انتخاب کنید.

مرحله سوم) تنظیمات زمانبندی

زمانبندی تنظیمات دوگانه در هایک ویژن

سپس وارد بخش Image، تب Display Settings شده و گزینه‌ی Scheduled Image Settings را بر رویScheduled Switch قرار دهید تا فیلدهای انتخاب ساعت شروع و ساعت پایان برای شما به نمایش گذاشته شود.

سپس زمان شروع روز و پایان آن را تنظیم نموده و وارد بخش بعدی این مرحله از تنظیمات شوید.

ساعت دهی شب و روز در دوربین هایک‌ویژن

از بخش Day/Night Switch گزینه را بر روی Scheduled Switch قرار داده سپس تنظیمات مربوط به ساعت شروع و پایان تصویر برداری با دید در شب را مشخص کنید.

مرحله چهارم) تنظیمات پلاک‌خوانی

تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن
آموزش تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن

با کلیک بر روی دکمه Night وارد مهم‌ترین قسمت آموزش تنظیمات پلاک‌خوانی در دوربین هایک‌ویژن خواهید شد.

قسمت Exposure Settings را باز کرده و با استفاده از عکس فوق و توضیحات پایین تنظیمات آن را اعمال کنید.

گزینه Gain: مقادیر بالاتر گین باعث تقویت سیگنال و در نتیجه افزایش کنتراست و روشنایی تصویر شده و به همین ترتیب مقادیر کمتر گین تصویر را تیره‌تر کرده و کنتراست را نرم‌تر می‌کند.

از این مقدار برای تنظیم روشنایی تصویر استفاده کنید و آن را به نحوی تنظیم کنید که پلاک خودروی در حال توقف در بهترین حالت، نمایش داده شود.

البته در نظر داشته باشید که این گزینه و گزینه‌ی Exposure Time با یکدیگر در ارتباط هستند و تغییر هر کدام باعث تاثیر در دیگری می‌شود در نتیجه باید با تست و بررسی تصویر، بهترین گزینه‌ها را برای دوربین خود تنظیم نمایید.

گزینه Exposure Time: از این گزینه برای تنظیم نمایش پلاک خودروهای در حال حرکت استفاده کنید و در نظر داشته باشید که هر چه رقم آن کمتر باشد تصاویر در حرکت با وضوح بیشتری به نمایش گذاشته خواهند شد اما باید آنچنان این مورد را همگام با Gain تنظیم نمایید که بهترین تصویر برای شما به نمایش گذاشته شود.

تنظیمات کاهش نویز تصویر در دوربین هایک‌ویژن

و در آخر بر روی گزینه‌ی Image Enhancement کلیک کرده تا کاهش نویز تصویر به صورت دیجیتالی را در تصویر تنظیم نمایید.

در حالت معمول استفاده از این گزینه با میزان بالاتر از ۵۰ تاثیر مطلوبی در تصویر خواهد داشت و باعث بهتر دیده شدن تصاویر در روز خواهد شد اما از آنجایی که نیاز ما به وضوح تصاویر ویا اصطلاحا، شارپ (Sharp) بودن آن‌ها در پلاک‌خوانی بالاتر است پس با تنظیم نمودن این گزینه در مقادیر کمتر باعث بهتر دیده شدن عددهای پلاک (به خصوص دنده‌های شماره‌هایی مانند ۲ و ۳) می‌شود.

در نظر داشته باشید نکاتی که در فوق به شما آموزش داده شد با استفاده از دوربین هایک‌ویژن مدل DS-2CD3625G0-IZSUHK بوده اما این تنظیمات قابل اعمال بر روی تمامی دوربین‌های موتورایز هایک‌ویژن (بجز سری‌های اقتصادی) می‌باشد و اعمال این تنظیمات به دوربین هایک‌ویژن شما باعث بهبود عملکرد در پلاک‌خوانی آن خواهد شد.

در آخر حتما به یاد داشته باشید که اصول و استاندارهای نصب یک دوربین پلاک‌خوان را
با استفاده از مقاله‌ی اصول نصب دوربین پلاک‌خوان در حفاظت مشاور رعایت کنید تا به هر چه بهتر شدن تصاویر پلاک‌خوانی شما کمک نماید.

آیکن حفاظت مشاور
مجتبی رشیدی
لینک کوتاه
برچسب‌ها
آخرین مقالات

فهرست مطالب