Search

من رسوایش می‌کنم (قسمت اول)

من رسوایش می‌کنم

رسواسازی آنلاین

روزانه صدها نفر در شهر تهران سرقت می کنند، برخی از آنان دستگیر و طبق قانون مجازات می‌شوند.

نقش دوربین مداربسته در رسواسازی

فرض کنید مالک یکی از ساختمان‌های دارای دوربین مداربسته، تصویر چهره یکی از سارقان را صرفا به این دلیل که برای دیگران جالب است در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، تفاوت این سارق با سایر سارقان آن است که، سارقان دیگر، بی سر و صدا طبق قانون مجازات می‌شوند ولی این سارق علاوه بر مجازات قانونی، از نظر وجهه اجتماعی نیز مجازات می‌شود.

منظور آن‌که اقوام و آشنایان او پی می‌برند که او سارق است، تمامی همکلاسی‌های فرزند یا فرزندان او پی می‌برند که پدر همکلاسیشان سارق است، او بی‌دلیل بیشتر مجازات شده است.

من رسوایش می‌کنم. (بخش اول)

دوربین مداربسته و سارقان

آیا به این موضوع فکر کرده‌ایم که رسواسازی آنلاین انتشار تصاویر دوربین مداربسته چقدر به بهبود امور و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک خواهد کرد؟ آیا رسواسازی آنلاین تجاوز به حقوق فردی افراد نیست؟

زمینه‌های فرهنگی

ویلیام آگبرن در سال 1922 در کتاب تغییر اجتماعی خود واژه‌ی «تاخر فرهنگی» را بکار برد، به این معنا که تکنولوژی‌ها بسیار سریع‌تر از آن‌که زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برای استفاده از آن‌ها آماده باشد، گسترش می‌یابند.

رسواسازی آنلاین

تلفن‌های همراه هم قبل از آن‌که ما درک درستی از مفاهیمی مانند آبرو، حریم خصوصی، مجازات، حقوق فردی بدست آوریم در جامعه گسترش یافته‌اند، باید بیشتر دقت کرد.

پيامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند:

حرمتِ حيثيت و آبروي مؤمن همانند حرمتِ جان و مال اوست.

نوشته: فردین علیخواه

حسین سلگی
دسته‌بندی:
لینک کوتاه
برچسب‌ها
آخرین مقالات

فهرست مطالب