Search

معرفی شرکت داهوا

معرفی شرکت داهوا

داهوا تکنولوژی

شرکت داهوا تکنولوژی ارائه‌دهنده‌ی محصولات و خدمات نظارت تصویری است که بنابر گزارش IHS در سال ۲۰۱۵، رتبه دوم جهان در داشتن بیشترین سهم از بازار را کسب نمود.

سهام‌های داهوا از سال 2008 در بازار بورس شنزن در حال معامله می باشد.

دوربین مداربسته اسپید دام برند داهوا

تاریخچه داهوا

شرکت داهوا تکنالوجی، ارائه دهنده‌ی راهکارها و محصولات سامانه نظارت تصویری به سراسر جهان می‌باشد که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد.

مجموعه محصولات این شرکت شامل مجموعه‌ای کامل از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای امنیتی پیشرفته که از دوربین، هارد و کنترلر گرفته تا مانیتور می‌باشد.

به‌علاوه، این شرکت راهکارهای سامانه‌های هوشمند ترافیک، خانه هوشمند و غیره را نیز ارائه می‌دهد.

داهوا اولین شرکتی است که در چین دستگاه ذخیره‌ساز تصویری دیجیتال ۸ کاناله با پخش در زمان واقعی را در سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی کرد.

جشن 10 سالگی تکنولوژی HDCVI داهوا

از آن زمان، این شرکت همچنان به سرمایه‌گذاری در واحد تحقیق و توسعه کارآمد خود به منظور ارائه فناوری و نوآوری‌های جدید ادامه داده‌ است.

این شرکت از سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ درصد از درآمد فروش سالیانه خود را به سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده ‌است.

داهوا دارای چهار مؤسسه تحقیقاتی است که عبارتند از مؤسسه فناوری پیشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud، و همچنین از بیش از ۶۰۰۰ مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه که بر روی فناوری‌های روز در هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، خدمات رایانش ابری، ویدئو، امنیت سایبری، اطمینان از نرم‌افزار و دیگر فناوری‌ها کار می‌کنند بهره می‌گیرد.

داهوا دومین شرکت برتر بین 50 شرکت در مجله a&s

داهوا بیش از ۸۰۰ اختراع را تا سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده‌است.

طبق گزارش IHS در سال ۲۰۱۵، شرکت داهوا رتبه دوم جهان در داشتن بیشترین سهم از بازار در نظارت تصویر را از آن خود کرد در عین حال، این نخستین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری جهانی HDCVI را تأسیس نمود.

علاوه بر این، داهوا در ۵۰ شرکت برتر در مجله بین‌المللی A&S در سال ۲۰۱۷ رتبه سوم را کسب کرده ‌است.

تکنولوژی HDCVI از شرکت داهوا Dahua

HDCVI

رابط گرافیکی کامپوزیت با وضوح بالا (HDCVI)، یک استاندارد در صنعت دوربین مداربسته و دوربین امنیتی می‌باشد که یکی از فناوری‌های نو برای ارائه راهکارهای HD سامانه نظارتی آنالوگ (CCTV) است.

HDCVI یک فناوری انتقال تصویر با وضوح بالا (HD) از طریق کابل کواکسیال می‌باشد که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند، در حالی‌ که قابلیت ساختارهای پیچیده را نیز دارد.

داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز اختراع فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نموده، و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند.

مشارکت با کنسرسیوم HDCCTV به تولیدکنندگان این اجازه را می‌دهد که با اجرای فناوری HDCVI 2.0 مسیر همواری را برای پذیرش گسترده‌تر و سریع‌تر محصولات خود در بازار داشته باشند.

HDCVI سیگنال ویدئویی را تعدیل کرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازی تربیعی انتقال می‌دهد؛ دلیل نامگذاری آن نیز همین موضوع می‌باشد.

این فناوری از تداخل CVBS جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد.

HDCVI دو رزولوشن، 1920H (۱۹۲۰×۱۰۸۰)و 1280H (۱۲۸۰×۷۲۰)، را ارائه می‌کند که با استاندارد صنعتی1080p(۱۹۲۰×۱۰۸۰) و 720p(۱۹۲۰×۱۰۸۰) سازگار می‌باشند.

دوربین داهوا در شرایط سرد زمستان
شرکت‌های تابعه

شرکت داهوا تکنولوژی به عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی پیشرو در صنعت نظارت تصویری جهانی، حدود ۱۳٬۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد.

راهکارها، محصولات و خدمات داهوا در بیش از ۱۸۰ کشور و منطقه استفاده می‌شود.

داهوا دارای ۳۵ شرکت تابعه در سراسر جهان می‌باشد که آسیا، آمریکا، اروپا، خاورمیانه، اقیانوسیه، آفریقا و غیره را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و در بسیاری از کشورهای جهان، مانند شرکت Reditron در آفریقای جنوبی، شرکت مادطلایی در ایران، شرکت Detektor Scandinavia در سوئد، Dahua Iraq در کشور عراق، شرکتOkisan در ترکیه، DH Chile Spa و Dahua Technology Brazil در آمریکای جنوبی و غیره نیز نمایندگانی دارد.

منبع: Wikipedia

آیکن حفاظت مشاور
مجتبی رشیدی
دسته‌بندی:
لینک کوتاه
برچسب‌ها
آخرین مقالات

فهرست مطالب